27 de marzo de 2012

27. --Jo me'n vaig, i vosaltres em buscareu, (Jn 8, 21-30)

Jesús segueix indicant quin és el seu camí, el que ha de fer encara en aquest món... i en l'altre. Evidentment el llenguatge que utilitza per a explicar als seus seguidros aquestes realitats és confós, críptic.
L'Evangeli d'avui és difícil, però Jesús no pot explicar-se de cap més manera. Hi ha algunes frases clau:
* Vosaltres sou d'aquest món, jo no sóc d'aquest món. Hi ha una gran diferència entre un i altres: "el món ens te", metre que a ell, no. Aquest món, el del pecat i del mal no és el món al que pertany Jesús.
* el qui m'ha enviat diu la veritat, i jo tan sols dic al món allò que li he sentit dir. Jesús transmet al món el misstge del Pare, un missatge autèntic, sense mentida. Déu és Amor, Déu ens estima i dóna al món el seu Fill.
* El qui m'ha enviat és amb mi, no em deixa sol, I Jesús vol que sapiguem que si ens mantenim en comunió amb Ell, el Pare tampoc ens deixa mai. L'Esperit ens acompanya sempre.
Encara que els deixebles entenguessin açò que la reflexió ens permet entendre a nosaltres, les pors de perdre el Mestre devien fer molt difícil el moment. Mai volem perdre aquells que ens són referència, que són guia.
Jesús els diu que, en el futur, ells han der ser guia, han de ser llum, han de ser testimonis.
i també ens ho diu a nosaltres.

--Senyor, sense tu no som res. Feis que sapiguem mantenir-nos al costat vostre, encara que no sempre entenguem quin ha de ser el camí de la nostra vida

No hay comentarios:

Publicar un comentario