31 de octubre de 2010

Zaqueu, l'home valent

L'evangeli d'aquest diumenge va una mica mñes enllà de l'estampa graciosa d'un home dalt un abre per a veure passar Jesús. És el relat d'un home que ha sentit a parlar de Jesús, però no hi te una relació personal. Com tant de nosaltres. És un home que, empès per la curiositat, no te por de fer el ridícul per a conèixer Jesús. Déu l'estima des del principi de la creació. per açò Jesús es fa trobadis, bo de trobar. De fet és Jesús el que inicia el diàleg entre els dos. Com casi sempre, la iniciativa de la salvació ve de Déu. Però Zaqueu és valent i accepta el repte: entrar en el grup de Jesús vol dir canviar de vida. Tamé Jesús és valent: entrar a casa de Zaqueu vol dir carregar-se la seva bona fama.
Siguem tambñe nosaltres valents; com Zaqueu per a acceptar el repte de Jesús. Cpm Jesús per atrevir-nos a acollir els pecadors.

Joan Manuel Mercadal Victory
                                                                                                                        



Diumenge XXXI de durant s’any.

El fill de l’homo ha vingut a cercar i salvar allò que s’havia perdut.


Jo no som homo molt bo
Reconec que he tropissat
Però quan Déu ha davallat
Sempre m’ha tocat el cor
M’agrada molt fer amistat
Amb qui no ha reparat
Que ès molt millor que jo.

Déu meu jo vull ser es teu so
Senyor donau-me humilitat
Per no estar conscienciejat
Des que son pitjor que jo
I així entrar en es teu to
I així amb ells poder fer bo
I poder fer franca amistat
Així haver col•laborat
A que trobin pau per es seu cor.


Bep Guàrdia

No hay comentarios:

Publicar un comentario