11 de diciembre de 2011

preguem l'advent

DIUMENGE TERCER D'ADVENT


Siguem gent alegre, que vesi l'alegria del nostre cor, perquè l'amistat que vivim amb Déu, ens manté en connexió amb el millor que hi ha en nosaltres, i en un tarannà agraït.

En el nostre interior crema la flama de l'Esperit que ens manté càlids, encesos i vius, per a transmetre vida, escalf i color al voltant nostre, alhora que gaudim d'una vida plena i interessant.

PARAULA DE DÉU: (Jn. 1,6-8 i 19-20)

Déu envià un home que es deia Joan.

Vingué com a testimoni a donar testimoni de la llum, perquè per ell tothom cregués. Ell no era la llum, venia solament a donar-ne testimoni.

Aquest és el testimoni que Joan va donar quan els jueus li enviaren sacerdots i levites des de Jerusalem a interrogar-lo. Li preguntaren: Qui ets, tu? Ell no es va negar a respondre i confessà clarament: Jo no sóc el Messies.

Ells li preguntaren: Qui ets, doncs? Elies?

Els respon: No el sóc. Ets el Profeta? Respongué: No. Llavors li digueren: Doncs qui ets, tu? Què hem de respondre als qui ens han enviat? Què dius de tu mateix? Ell va declarar: Sóc la veu d'un que crida en el desert: Adreceu el camí del Senyor. Així ho va dir el profeta Isaïes.

REFLEXIONA LA PARAULA DE DÉU:

• Testimoni és el qui ha vist o sentit algun fet o esdeveniment i ho explica. L'Evangeli presenta Joan Baptista com aquell que “dóna testimoni” perquè ha vist Jesús i sap qui és. Jesús és la Llum; Joan, el testimoni de la Llum.

• Jesús és la Paraula, i Joan la veu que l’anuncia.

• Jesús és qui bateja amb l’Esperit, i Joan és qui bateja amb aigua.

• Jesús diu “Jo sóc la llum”, i Joan diu “Jo sóc testimoni de la llum”.

Avui se'ns convida a preparar i aplanar els camins del Senyor, hem de treure-hi els obstacles. Com ho fem?

REFLEXIÓ

Caldrà pensar en els savis catequistes analfabets. Copio la frase d'una carta escrita per un missioner del Camerun.

Em fa pensar. El Jesús i el cristianisme que hem arrossegat fins avui es presenta als ulls de molta gent i, sobretot, dels joves, com quelcom que cansa, quelcom estereotipat i vell. Jo crec que no hi ha tant un rebuig de Jesús com del Jesús que els cristians presentem, no hi ha un rebuig tant del cristianisme com del cristianisme que vivim els cristians d'avui.

Em fan mal les lamentacions que fem de ahir. Em fan mal les condemnes de l'avui. Em fa mal l'ànima quan no veiem Déu en l'ànima de la realitat.

El nostre avui està carregat d'arribada de Déu. Déu està venint avui, sobretot, quan deixem de banda les formes que empresonen Déu i descobrim la novetat de Déu que treu el cap en la profunditat de la vida de les persones i de la nostra Història.

Si sabéssim percebre la fam i la set de Déu de la gent… poder ens posaríem en el camí ral per on Déu fa la seva entrada silenciosa en el nostre món cansat…! Els senzills savis catequistes analfabets ens deixaran bocabadats de la Saviesa que Déu els comunica… Déu sempre entra en escena de puntetes, sense que ningú ho noti. Déu entra en el nostre món mitjançant els senzills, com ahir, com sempre.


PREGÀRIA DEL GRUP

Jesús, que brilli la teva Llum sobre nosaltres:
Avui la teva Paraula em convida a treure les muntanyes de destorbs que s'interposen entrela teva vida i la meva.
Quan l'enveja m'impedeix estimar.
Quan la venjança em cega.
Quan la mandra em paralitza.
Quan la vanitat m'aparta dels altres.
Quan tanco el meu cor a l'amor.


Avui vull redreçar els camins torts de la meva vida:
Quan l'egoisme em duu a no compartir.
Quan se’m dispara el mal geni.
Quan no atenc a classe o a les xerrades que assisteixo.
Quan no me'n recordo de tu.
Només caminant amb tu podré veure de nou aquesta Llum que em fa feliç:
Quan el meu cor perdona, estima i és generós.
Fes, Senyor, que brilli sobre nosaltres la llum de l’alegria,
perquè Tu estàs amb nosaltres.

SENYOR , ESCOLTA...

Gràcies pels profetes.
Des del principi dels temps,
ens hi has anat posant persones que parlin de tu,
que ens ajudin a entendre't i a seguir-te.
Joan va arribar a la teva terra i no el coneixien.
Venia a presentar-te.


I el van rebutjar, perquè ningú pot ser profeta a casa seva.
Et donem gràcies per tants profetes que ens han anat parlant de tu,
ens han entusiasmat amb el teu regne, i contagiat amb els teus valors.
Profetes senzills a la família, al poble, a la feina.
Profetes de la vida que ens han acompanyat fins avui,
entusiasmats amb la teva vida
i amb la construcció d'un altre món més just, humà i fratern.

SUGGERIMENTS

• Fes una relació de les persones que t'han transmès i mantingut la fe al llarg de la teva existència.

• Agraeix al Senyor les persones, grups i situacions que t'han fet viure com a creient.

• Truca per telèfon a alguna persona que per a tu és profeta en aquests moments, perquè t'hi acosta a Déu o t'hi ajuda a seguir-lo i explica-li.

BENEDICCIÓ DE LA TAULA:

Senyor; ens reuneixes i ens beneeixes amb aquest menjar que anem a prendre. Envia'ns al món a perquè el mirem amb els teus ulls, a què quedem meravellats davant els germans i els dignifiquem amb la nostra mirada.

Que en aquestes dates no fem servir gaires paraules buides de contingut.

Que estimem de veritat, que assaborim el moment present amb la saviesa de qui n’és amo dels seus propis pensaments, sentiments i accions.


No hay comentarios:

Publicar un comentario