15 de noviembre de 2010

Jo no som futbolero...

Jo no som futbolero, ni mai m'hauria pensat posar en un blog tantes fotos del futbol, però en Bep, glosador de la casa, ens hui ha duit. Ell és molt optimista, i pensa que la reacció de la selecció española davant els atacs dels rivals a la final del Campionat de Sudàfrica, són resultat de bons sentiments, d'arrel creient. Potser si, que ho foren, potser era una bona tàctica. sigui com sigui, som ens serveix per a mantenir-nos constants en les proves que Jesús ens pronostica que ens tocara passar. benvingut sigui l'exemple dels futbolistes...

Joan Manuel Mercadal Victory
                                                                                                                           




Diumenge XXXIII de durant s’any.
Us faran comparèixer davant reis i governadors,
per causa meva. Així tindreu ocasió de donar testimoni.


Algunes de ses expressions, com la que subtitula l’evangeli d’aquest Diumenge, o “ni un cabell del vostre cap perillarà, amb la vostra perseverança salvareu les vostres ànimes”, em fan pensar en la selecció espanyola de futbol, que tot i ser bastant maltractada en certs moments del campionat del món tant per l’opinió pública, com pels seus contrincants per exemple a sa final, va sebre aprofitar l’ocasió per perseverar en una actitud serena, pacífica, que tornava les puntades de peu que els hi donaven, amb joc net.
Crec que van donar testimoni d’una manera de fer, d’un criteri que, m’aventuro a pensar, te el seu origen en la bona notícia de Jesús.

Quan tot malament va
Ens oprimeix el dimoni
S’esperit tenc boni boni
A s’evangeli hem de tornar
Perque ès es millor mitjà
En que rès no ens consoni
Per poder dar testimoni
I per s’ànima salvar
I així poder guanyar
I es nostre himne s’entoni
Quan el sentiguem que soni
Al cel s’esperit alçar.

No hay comentarios: