2 de abril de 2011

Donem gràcies

Hem de ser agraïts, ho hem comentat vàries vegades en aquest blog. Però no ho hem de fer amb l'acció de gràcies del "fariseu" de l'evangeli d'avui, que ho fa per no ser com els altres.
Casi tots nosaltres som iguals, flacs, pecadors. Alguns, moguts per l'Esperit, ho saben reconèixer i demanar-ne perdó; altres són incapaços de veure-ho. Segurament els qui preguen com el fariseu no és que no tenguin de que penedir-se: és que no són conscients de les seves mancances.
Per açò, demanem Déu la capacitat de veure els nostres errors, i la capacitat de demanar perdó d'haver-los comès. Si Déu ens escolta, i li ho demanem, segur que ens perdona.

Joan Manuel Mercadal Victory
                                                                                                        


Dissabte III de quaresma.

Déu meu, us dono les gràcies perque no som com els altres homos:
Lladres, injustos, adúlters, ni soc tampoc com aquest cobrador d’impostos. Lc 18,9 14


Bep Guàrdia
Cada dia he d’agrair
a l’essència de la vida
que em beneeix sense mida,
amb prou bens per menjar i vestir,
casa i tapall per cobrir
els errors de la meva vida.

Si m’ha donat tant digne vida
no ès que jo ho mereixi així,
per açò em vull ajupir
fer la pregària més sentida:
que qui de jo duu la brida
no em deixi de beneir,
i també voldria afegir
si la pregària n’es oïda
que qui viu en la mentida
pugui trobar el bon camí.

No hay comentarios:

Publicar un comentario