27 de noviembre de 2011

Preguem l'Advent

Podeu pensar que he agafat arrancada, però no, aquest material no és meu. Me l'ha enviat un bon amic, prevere del Bisbat de Solsona, Jo tan sols hi he afegit els dibuixos. Esper que sigui útil per a viure una mica millor aquest temps d'Advent.

Joan

PRIMER DIUMENGE D'ADVENT



Per al Senyor sempre som a temps de començar de bell nou.

Un altre Advent és una altra oportunitat, per deixar-nos modelar per Ell, per a refer allò que no és perfecte en la nostra vida.

Déu ve a alliberar-nos de la mediocritat, de la rutina repetitiva, i de la vida grisa.

Ell omple de color la nostra existència.


1. - PARAULA DE DÉU (Mc. 13,33-37)

Estigueu alerta, vetlleu, perquè no sabeu quan serà el moment.


Passa com amb un home que se'n va a terres llunyanes. Deixa casa seva, després de donar facultats als seus servents i confiar a cada un la seva tasca; i al porter li mana que vetlli. Vetlleu, doncs, perquè no sabeu quan vindrà l'amo de la casa: al vespre, a mitjanit, al cant del gall o a la matinada; no fos cas que arribés sobtadament i us trobés dormint. El que us dic a vosaltres, ho dic a tothom: Vetlleu!


2 .- REFLEXIONA LA PARAULA DE DÉU:


• Vetllar és estar desperts i a l’aguait com un sentinella per a què Déu no passi per les nostres vides sense que ens n’adonem.


• Hem d'estar atents també a Déu que passa pels altres i pel món que ens envolta.


• També se'ns manifesta la llum, quan llegim l'Evangeli.


• En quins altres moments penses que se't pot manifestar aquesta Llum?


3 .- PREGÀRIA DE GRUP


ON ÉS LA TEVA LLUM, SENYOR?:
En obrir els ulls al matí,
s'omplen de llum.
Durant l’Advent la teva llum ens pot passar inadvertida
si no estic a l’aguait i despert:
Avui puc veure la teva llum en el meu cor
quan estimo i estic ple d'esperança.
Avui puc percebre el teu pas per la meva vida
si estic a l’aguait.

Avui et puc veure si miro el cor dels altres:
La manera com m’estimen els meus pares,
l'amistat dels meus amics,
la manera com s’impliquen els meus professors
perquè jo aprengui coses.
Avui puc veure't en els esdeveniment del món:
Els pobres de la terra, els orfes de la guerra,
els immigrants.


Avui puc veure la teva llum en l'Evangeli
i per això et demano que estigui atent a la teva Paraula.
Et demano, Senyor que brilli la teva llum sobre el meu rostre
i que els altres se’n adonin de la teva presència
a través de la meva vida i la meva manera d’actuar.


SENYOR, ESCOLTA…
Tu ens animes a viure atents,
a vetllar per a no malgastar la vida,
a posar atenció en cada cosa,
a bolcar-nos en el present.

 Tu ens convides a la vida autèntica,
ens treus de l'apatia,
ens entusiasmes amb el present
i ens portes cap a la plenitud.

Tu, Senyor, ens despertes,
ens impedeixes que ens enmandrim davant la vida,
acomodant-nos per a viure tranquils
sense construir un món millor.

Tu ens animes a crear vida,
a inventar constantment,
sense deixar-nos arrossegar pels altres,
i a optar per la teva manera de fer
i d'estar en aquest món.


4 .- ESCRIU LA TEVA PRÒPIA PREGÀRIA.


(És la teva resposta a Déu: pot ser una pregària de desig, de propòsit, de somnis, de compromisos, etc.)


SUGGERIMENTS


• Revisa la teva pròpia vida i el nivell de satisfacció aconseguit, puntuant-te del 0 al 10 en felicitat vital, i presenta'ls al Senyor.


• Reflexiona sobre la novetat que Déu duu a la teva vida.


• Confecciona un calendari d'Advent per decorar casa teva, però, en comptes de posar bombons, com en d’altres cultures, introdueix frases de l'evangeli o gestos d'amor que cadascú pugui fer durant el dia.


UNA PROPOSTA PER BENEIR TAULA



Senyor, beneeix-nos a tots els presents, fes que estiguem units i contents, ajuda'ns a ser acollidors i amics de la gent, i a viure construint un món millor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario