28 de noviembre de 2011

Preguem d'Advent

DILLUNS DE LA PRIMERA SETMANA D'ADVENT
Lectures d’avui, per si les vols buscar a la Bíblia
Isaïes 2,1-5
Salm 121
Mateu 8,5-11

Senyor, no sóc digne que entreu a casa meva.
La meva ànima s'omple d'alegria en pensar en la teva arribada.
El meu cor s'omple de cants, mentre t'espera.
Tu m'ensenyaràs els secrets de la vida, les rutes més apassionants i els millors companys de viatge.
Amb tu, Senyor, el camí de la vida és més fàcil
i les butllofes que m’han sortit als peus de caminar són més suportables.

REFLEXIÓ

Com el criat del centurió, nosaltres també estem malalts de moltes coses, com ara la rutina, el desencís, el cansament o l'estrès.

Déu s'obstina, una vegada més, a entrar a casa nostra perquè ve a curar-nos.

Ell ens proposa una manera de viure més descansada, menys tensa, més despreocupats, més il•lusionats i feliços.

El Senyor té un somni especial per a cada un, i a tots ens impulsa a la plenitud. Per això, un any més insisteix a entrar en nosaltres i acompanyar-nos perquè arribem a ser el que Ell ha pensat per a nosaltres.

Déu mai no es conforma amb la mediocritat, sinó que ens en treu i ens impulsa a l'autenticitat, al desenvolupament més gran del nostre potencial interior i a la felicitat completa.

Hi ha parcel•les de la nostra personalitat que estan encara sense despertar, "sense desempaquetar" i Déu vol que visquem la vida amb tot el que som i podem.

ESCOLTA, SENYOR ...

Tu saps molt bé que et necessito,
encara que no et convidi a entrar a casa meva,
encara que t’oblidi i et perdi,
encara que me’n distregui de tu i de les teves coses.

Senyor, entra dins de tot de casa meva, saps que t’estimo,
que el meu amor és oblidadís i despistat,
però que ets el timó de la meva vida,
la salut, la il•lusió i el descans.

Com el criat del centurió estic malalt
de tantes coses que Tu ja saps, Senyor,
i per més que em proposo esmenar-les,
només Tu podràs posar la meva vida en harmonia.

No et quedis a la porta, passa a dins de tot,
com a casa teva, fes-te el Senyor dels meus dies,
envaeix el meu cos, la meva ment, la meva agenda,
condueix-me al que Tu tens paviment per a mi.

SUGGERIMENTS

• Aquest dilluns pots adonar-te de com el Senyor pren la iniciativa per venir a visitar-te i guarir-te.

• Passeja't per casa teva imaginant que ve a visitar-te Jesús. Deixa't qüestionar i guarir per Ell.

• Reflexiona sobre la teva manera d'acollir, de convidar i de compartir a casa: si ho fas amb senzillesa, austeritat i valors evangèlics.

• Vés preparant els regals de Nadal, fes-los tu mateix o compra’ls en botigues de comerç just per a fomentar la senzillesa i la solidaritat.

• A tots ens agrada que ens vinguin a visitar. L'acollida és un regal que ens oferim els uns als altres. Si a més a més hom ho rep amb senzillesa i austeritat, l'altre se sent més a gust i més còmode.

• Ser amfitrions a l'estil de Jesús, és donar a l'altre el millor, sense estridències, sense ostentacions i amb la major naturalitat i generositat.

• Jesús sempre posaria per davant les persones abans que les coses, i la comunicació als aliments.

No hay comentarios:

Publicar un comentario