8 de febrero de 2011

tradicions, infraccions, ...

Dimarts V de durant s’any.
¿Perque els vostres deixebles no segueixen la tradició dels ancians i mengen amb les mans impures?
Aquest poble m’honora amb els llavis, però el seu cor es manté lluny de mi. Mc 7,1-13

Sa primera vegada que vaig fer feina a Ghana, vivia amb una família nativa d’allà, i a s’hora dels menjars, sempre solia menjar amb els il•lustres ancians, amb els quals compartia el ritual de purificar ses nostres mans, rentant-les a una ribella d’aigua que seguint es protocol, per sa qüestió de que jo era es més jove, era es darrer en practicar dita litúrgia. Com que tot es matí havíem tocat pedreny, s’aigua, rentant-se una sola persona, ja quedava totalment marró, ès a dir que en tocar-me a jo, després de rentar-se catorze o quinze persones, una cerimònia que ès vital per no agafar una infecció a sa panxa i una cagarel•la, es convertia en pura burocràcia.

De camí cap as seu monestir, dos monjos es varen trobar amb una bellíssima dona a sa vorera d’un riu. Al igual que ells, volia travessar es riu, però aquest davallava massa crescut. De manera que un dels monjos se la va carregar a s’espatlla i la va travessar a s’altre vorera.
S’altre monjo estava completament escandalitzat i per espai de dues hores va estar censurant sa seva negligència en s’observança de la santa regla:
- Havia oblidat que era un monjo?
- Com s’havia atrevit a tocar una dona i a transportar-la a s’altre banda des riu?
- Que diria sa gent?
- No havia desacreditat la santa religió? Etcètera.
S’acusat va escoltar pacientment s’inacabable sermó. I as final va esclatar: “Germà, jo he deixat aquella dona as riu. Ets tu qui la tragina ara?”

Diu es místic àrab Abu Hassan Bushanja: “s’acte de pecar, ès molt menys nociu que es desig i s’idea de fer-ho. Una cosa ès condescendir amb es cos en un placenter acte momentani i altre cosa molt distinta que sa ment i el cor ho estiguin rumiant constantment”.

Quan persona de devoció
Moltes voltes sol donar
As pecat que un altre fa
A jo em dona s’impressió
Que es fet de amb açò corcar
Més plaer els hi deu donar
Que es pecat dona as pecador.

No hay comentarios:

Publicar un comentario