L'escala de valors que Jesús romp amb totes les propostes prèvies que coneixien el jueus, i a nosaltres, encara ara, a dos mil anys, encara ens sorpren. La Llei de Moises diu "no matis" però Jesús marca el "tall" molt més avall: El qui s'irriti amb el seu germà tindrà el tracte que marcava la llei per als assessins. L'exigència de Jesús és gran, i encara més quan ens recomana la reconciliació amb els nostres "contrincants". Jesús dóna tanta importància a la relació amb els germans que la posa fins i tot al nivell de la relació amb Déu. Per a Ell, és més important la reconciliació amb les germans que la presentació de l'ofrena. Hem de presentar l'ofrena un cop reconciliats amb els altres. D'altra manera, no tindria sentit. Déu sempre serà apunt per a rebre la nostra ofrena, la nostra pregària, però potser el nostre germà ja no escoltarà la nostra disculta, el nostre penediment, ni ens destorbem a anar-hi.
En aquest temps de reconciliació amb Déu, facem també exercici de reconciliació amb els germans. D'aquesta manera, podrem oferir a Déu una ofrena que no podrà rebutjar.
"tota pregària o súplica que qualsevol home o tot el teu poble d'Israel facin estenent les mans vers aquest temple amb el cor penedit, tu escolta-la des del cel," (1Reis, 8, 38-39)
"La víctima que ofereixo és un cor penedit; un esperit que es penedeix, tu, Déu meu, no el menysprees" (Sl 50, 19)-- Feis, Senyor, que siguen sincers en el nostre penediment, que posem la vostra pau en les nostres relacions amb els germans i que vos presentem amb el cor net la nostra ofrena.
No hay comentarios:
Publicar un comentario